Pages

.


.

NERK

views the best pictures

Hej alla!
Vi var så trötta igår när vi kom hem från utställningen att vi knappt hann komma innaför dörren innan vi slocknade! :smile:
Men nu skall jag berätta hur det gick..
Dagen började med att jag fick mitt allra första cert! Jätte kul även om det var utan konkurrens! Dock ville domaren ha mig tillbaka senare för nominering..
Domaren hade tidigare även kallat tillbaka en 9-årig stor Maine Coon kille som tävlade i några klasser högre än mig och senare en birma.
När matte berättade för min uppfödare vem jag skulle möta i nomineringen så skrattade hon bara. Vi trodde alla att jag inte skulle ha en chans!
Men tro det eller ej så tog vi hem nomineringen och det var så himla roligt!!! Matte var så stolt över mig!! :smile:
I panelen så gick alla rösterna till en raggis som jämt brukar vinna. Men jag och matte var så nöjda ändå och jag fick en puss på nosen utav den norske domaren Raymond Seatre under panel-bedömningen och hur coolt är inte det??
Toxic, min halvbror tävlade i ungdjurs-klassen och blev Ex1, BIV och NOM! Stort grattis gubben! Snacka om en bra start i utställningskarriären!

Här kommer några bilder från Örebro-äventyret:


Jag på hotell-rummet, nojig över vad domaren skall säga om att jag tappat min krage..


Toxic


Toxic hos domaren


Toxics konkurrent


Min stora konkurrent i nomineringen


Vi träffade raggisen Asterix från Molly och Grabbarna!
(Han hamnade i samma panel som mig! Grattis!)


Söta raggisen Krickelin´s Zolyea (Som också blev nominerad till panel! Grattis!)


En underbar liten raggistjej som matte inte kunde låta bli att fota!

Hörs snart igen!

//hAJeN

No comments:

Post a Comment