Pages

.


.

Lär dig med Hajen - Hur man blir utställningsfin!

views the best pictures

Hajen visar hur just DU kan få den SNYGGASTE utställningspälsen!

Förberedelser: Borsta igenom pälsen ordentligt och se till att inga tovor finns. Om pälsen är fet päls kan det behövas Gimpets torrshampo någon dag innan. Klipp klorna.

Steg 1 - Gör en inpackning genom att blanda BioGROOM Super Cream och varmt vatten (1 msk BioGROOM per 1 dl vatten).
Lättast är att hälla i blandningen i en blomspruta och sen spraya igenom hela pälsen! Låt verka i 10 min.


Hörru matte, nu har jag varit marinerad i snart 15 minuter, dags att skölja va?


Tänk på att undvika vatten och shampo i öronen, det behövs faktiskt varken det ena eller det andra på huvudet då vi katter är så pass bra på att tvätta oss där ändå.

Steg 2 - Skölj i 10 minuter

Steg 3 - Blanda YES diskmedel (orginal) med vatten (1 del YES och 3 delar vatten), massera in hälften av blandningen i pälsen och skölj ur

Steg 4 - Massera in andra hälften av blandningen och skölj i 10 min


Nej, jag har inte dreglat ner mig..


Dags för vattenormen igen?

Steg 5 - Använd ett bra kattshampo (denna gången använde vi PCL Shampo vitamin och silk), massera in och skölj ur.

Steg 6 - Repetera ovanstånde men OBS! skölj 20 min sista gången OBS!
Vissa pälsar kan även behöva balsam innan sista sköljningen!


På den här sista sköljningen hade jag hunnit sova, döda en rasselmus, bajsa, tvätta mig och tagit en tupplur..

Steg 7 - Dags att ta fram fönen! Blås pälsen torr för att undvika att pälsen lockar sig. Glöm inte magen


Man ser ju ut som att man varit en ute-strykarkatt-i-monsunregn nu ju, hallå matte ska det va såhär?!


Lägg ifrån dig den där ögonblicksfångaren nu! Jag är inte torr än!


*kurr* sådääääär ja.. skööööönt... äntligen snart torr..


Inte dumt att kunna spana in pippifåglarna under tiden..


Ansiktet sist, det fixar jag bäst själv..


Sådär matte, är jag fin nu??



Tassar

No comments:

Post a Comment