Pages

.


.

Ett erkännande.

views the best pictures


Innan matte skvallrar för alla, har Bapplan och jag, Bappel, ett
tillkännagivande att göra. 

Vi är jätterädda för dammsugaren! 
Det räcker faktiskt att någon tar i dammsugarsladden, så känns
det läskigt. 
Som en hungrig tyrannosaurus, jagar den oss katter, och jag är
helt säker på att den har slukat en och annan. 
Jag och Bapplan har minsann sett Jurassic Park. Alla filmerna! 

Vi brukar söka vår tillflykt i vardagsrummet, och därinne kryper
vi under soffan. Dörrarna är stängda, men man vet aldrig....

Så här avslappnad är jag bara när det inte städas! 

Det värsta är att det finns en velociraptor på övervåningen. 
Den är lika läskig! Den slukar visserligen mest möss, men det
vrålande gapet är nog så skrämmande! 
Den rör sig snabbare, och det finns ingenstans att gömma sig. 
Vi brukar rusa nedför trappan då, och kräva insläpp i vårt rum.

Vårt eget rum är en härlig röra, med många gömställen. Där
får inte Tyrre tag i oss! 
 Fast matte brukar säga att hon ska röja där. 
Vi förstår inte varför. 
Bara hon inte röjer i garnlådan! Jag behöver en mjuk sovplats! 

Japp, garnlådan är bäst ! 


I'll be back!

Bappel

 


No comments:

Post a Comment