Pages

.


.

Bappels jul!

views the best pictures

Jag har allt läst att matte tror att vi katter är nöjda med julen.
DETTA ÄR FEL!!!!
Det fanns MASSOR som saknades vår julafton.

Andra katter fick en julgran att leka i. Det fick inte vi! 
Jag vill också klättra i granen, och leka med de roliga bollar
som folk hängt upp i den. 

Jag vill också leka med tomtar, och annat julpynt.

Det här var vad jag tvingades ställa upp på! Julposering. Humpff! 

Jag och Bapplan, och våra kompisar, fick inte ens julskinka. Inte heller
blev det något julbord för oss att frossa i ! 
Vi fick vara ensamma i flera timmar, hänvisade till torrfoder och
burkmat . 
JAG VILL HA ÄGG OCH SILL OCH HEMGJORD GRÖT!!!

 Hämnden är ljuv! 

Julbock! Bah! Den är inte ens god! 

Nej, den där människan, som ska förväntas ge mig guldkant på
tillvaron, varje dag, är det inte mycket bevänt med. 

Jag fick inte ens julklappar!!!

 Tänk vad kul jag kunde haft med den här! Men sånt har vi inte hemma.

Och sen var det tydligen nyår! 
Då åkte människan också bort! Kom hem och var mätt. På vad då?!

Enda förmildrande omständigheten var att jag fick smaka en räka.
Men jag fick INTE leka med skalen! 
Jag tror faktiskt att Rutger fick fler räkor än jag!  Är det rättvist?

Nej, nästa år vill jag ha en riktig BAPPELJUL!!! 
Jag har redan börjat skriva önskelista! 

Förresten håller Bapplan med mig! 


Bappel FHHK








No comments:

Post a Comment