Pages

.


.

Stackars Bapplarna!

views the best pictures

Bapplarna är väldigt oroliga idag. Ja, det började redan igår
 kväll, då Arnold och Sylvester flyttade till sitt nya hem.
De går och letar efter sina små skyddslingar, Bappel 
bollar med leksakerna, och jamar lockande för att få fram 
ungarna. Sen kikar han efter dem i soffan, och på andra
ställen där de brukar befinna sig. 
Bapplan gör likadant.
Dessutom har de klängt på mig hela natten, och omöjliggjort
varje försök till sömn. 
Jag saknar också de små, men det är ju det här som är målet
med att ta in katterna. De ska flytta till egna hem, och lämna 
plats tillnya små olyckskamrater. 

Arnold och Sylvester.

Men när jag ser de stackars Bapplarnas saknad, får jag
dåligt samvete. 
De vill inte lyssna på mig när jag försöker förklara för dem.
Båda två tycker att jag varit dum, och känner sig svikna.

Bappel.

Bapplan och Sylvester.

Jag hoppas att de snart förlåter mig, blir sig själva igen,
och slutar att leta efter småttingarna. 

Hoppas....


Helen FHHK

No comments:

Post a Comment